FILM REVIEW: INTOUCHABLES & STREETDANCE 2

Photobucket

Tijd voor een nieuwe film review! Ik heb de afgelopen weken twee films gezien die ik graag wil reviewen: Intouchables en Streetdance 2 3D. Deze draaien momenteel allebei in de bioscoop. Bij Intouchables had ik hoge verwachtingen, bij Streetdance 3D 2 wist ik eigenlijk niet echt wat ik moest verwachten. Ik had het eerste film al gezien en die vond ik leuk, dus ik was benieuwd naar de tweede film. Benieuwd wat ik van de films vind? Lees dan snel verder!

Intouchables

Miljonair Philippe is aan een rolstoel gekluisterd. In hartje Parijs woont hij in een kast van een huis. Driss woont daar ver vandaan, in een van de grimmige voorsteden. Verdient de jonge Senegalees zijn geld niet met schimmige zaakjes, dan trekt hij wel een uitkering. Maar wie bijstand wil, moet solliciteren. Plotseling zit Driss met een echte baan opgescheept, als persoonlijke verzorger van Philippe. Met zijn tomeloze energie zet hij Philippes stijve huishouden binnen de kortste keren op z’n kop. Maar ook Driss’ leven zal nooit meer hetzelfde zijn. (Filmtotaal.nl)

Van een vriendin hoorde ik dat deze film echt een aanrader was. Voor iedereen, dus ook om met je ouders te kijken. Ik wilde met mama naar deze film, maar zij is momenteel erg druk dus het duurde even voordat we een gaatje vonden om naar de bioscoop te gaan. Afgelopen week was het dan zover en inmiddels had ik hoge verwachtingen. In Frankrijk is de film een regelrechte hit en ook in Nederland wordt de film goed beoordeeld. Ik was dus benieuwd!

De reviews waren lovend, maar naar mijn mening hadden ze allemaal gelijk. Wat een TOP film! Echt een aanrader, iedereen moet deze film zien. Hij is inderdaad geschikt om met iedereen te kijken: vriendinnen, ouders of je vriend. Het is een mooi verhaal en er zit gewoon heel veel humor in deze film. Ik heb echt een aantal keer hardop moeten lachen, of zelfs huilen van het lachen. De volgende dag werd ik dan ook met spierpijn in mijn buik wakker. Zegt genoeg, niet waar? De acteurs zetten hun rol goed neer en het is ook geen standaard humor. Gewoon echt een goede film! Ik zou ‘m zo weer kijken.

Photobucket

Streetdance 2

In Streetdance 2 3D gaat streetdancer Ash op zoek naar de beste dansers van de wereld om een nieuwe dans te creëren. Tijdens zijn zoektocht wordt Ash hopeloos verliefd op een mooie salsa danseres. Hij besluit deel te nemen aan een groot dansevenement. (Filmtotaal.nl)

Ik vind dansfilms altijd leuk en ook deze films kun je met het hele gezin kijken. Meestal gaat zo’n film een beetje hetzelfde: er is een conflict, wat liefde en uiteindelijk komt alles goed. En dat was bij deze film ook zo. Jammer! Je weet al wat er gaat gebeuren en dan is een film toch minder leuk om naar te kijken. De film was ook in 3D, maar dat vond ik nou niet echt een toevoeging. Soms zaten er wat leuke effecten bij, maar het maakt niet film niet extra bijzonder.

De eerste Streetdance film heb ik ook gezien, maar ik vond die wat leuker. In 2 zijn de rollen niet goed uitgewerkt, want een danseres uit Amsterdam praat geen Nederlands. Ze halen namelijk dansers over de hele wereld, maar hier wordt verder niks mee gedaan. Dat is jammer. De film is gewoon voorspelbaar en daardoor een tikje saai. Er zit niet veel diepgang in en ik moet eerlijk zeggen dat ik de dansmoves zelf ook niet bijzonder vond. Meestal zit ik bij zo’n film altijd op het puntje van mijn stoel mee te bouncen, maar dat was hierbij niet het geval. Nee, ik vind deze film geen aanrader.

Hebben jullie de afgelopen tijd nog leuke films gezien? Laat het me weten, dan kan ik binnenkort weer wat reviewen :)

DELEN: