Film review: The Help & Burlesque

Een aantal van jullie waren wel geïnteresseerd in film reviews, dus ik ga het gewoon proberen en kijken hoe het bevalt. Ik wil iedere keer ongeveer twee films behandelen, één is zo kort maar meer dan twee is weer te veel, want ik kijk niet zo heel veel films door tijdgebrek. Alle vrije tijd die ik heb, besteed ik vaak aan mijn blog. Maar goed, ik begin met twee positieve reviews: The Help & Burlesque. Twee films die ik kort geleden heb gezien en die toch wel even een vermelding waard zijn op OurFavourites.net!

The Help

In The Help speelt Emma Stone het personage Skeeter, een meisje uit het Zuiden dat terugkeert van school en vastbesloten is om een schrijfster te worden. Ze zorgt echter voor heel wat ophef bij haar vrienden – en bij de rest van de bevolking van het kleine stadje – wanneer ze besluit om de zwarte vrouwen te interviewen die hun hele leven lang zorgen voor de prominente zuidelijke families. (Filmtotaal.nl)

The Help is gebaseerd op de gelijknamige roman van de Amerikaanse schrijfster Kathryn Stockett. Ik hoorde al veel goede verhalen over het boek, maar toch sprak het me in eerste instantie niet zo aan. Ik weet niet waarom, maar het was gewoon zo. Door de positieve recensies op internet besloot ik om de film te gaan kijken en daar heb ik absoluut geen spijt van. Het verhaal is prachtig uitgewerkt en de acteurs verdiepen zich goed in hun rol. Eén van mijn favoriete actrices, Emma Stone, speelt in deze film en ook zij zette haar rol krachtig neer. In andere films speelde ze meer de grappige types, maar dit was wat andere koek.

Wat ik zo leuk vind aan The Help is dat het niet een film is zoals er al zoveel zijn. Je gaat echt terug in de tijd en je kunt je heel goed inleven in de zwarte vrouwen. Wat moeten die in een hel hebben geleefd! Het is echt een indrukwekkende film met een goed uitgewerkt verhaal. Ja, ik vind dit zeker een aanrader!

Klik hier om de trailer te bekijken.

Burlesque

Ali is een zangeres met een grote stem uit een kleine stad die vlucht voor ontbering en een onzekere toekomst om haar dromen waar te maken in Los Angeles. Ze belandt in The Burlesque Lounge, een majestueus maar in verval geraakt theater waar een bezield muzikaal gezelschap onderdak heeft. Tess, eigenares van de club en tevens ook de hoofdact, geeft Ali een baantje als serveerster. De overweldigende kostuums en de gedurfde choreografie in Burlesque verrukken de jonge zangeres, die zweert ooit zelf op het podium te staan. Met de hulp van een gevatte podiummeester en een barman, belandt Ali vanachter de bar op het podium. Met haar spectaculaire stem herstelt ze The Burlesque Lounge in haar oude glorie, tot een charismatische zakenman met een aanlokkelijk voorstel komt. (Filmtotaal.nl)

Afgelopen zondag keek ik Burlesque voor de tweede keer en dat verklaart waarschijnlijk al een hoop. Ik zag de film voor het eerst in de bioscoop en ik moet eerlijk zeggen, mijn verwachtingen waren niet heel erg hoog. Christina Aguilera die gaat acteren? Dat moesten we nog maar eens zien. Maar ik zat echt totaal fout. Het acteerwerk van Christina valt me alles mee en van haar gouden keeltje heeft ze alleen maar profijt in deze film.

Aan de burlesque choreografieën wordt in de film best veel aandacht besteed, maar dat maakt de film juist zo leuk. Ik werd helemaal vrolijk van de muziek en ik heb toen ook meteen alle nummers van de film gedownload. Dit is echt zo’n film met zo’n perfect einde waardoor je heel happy bent, maar tegelijkertijd ook een beetje somber. Zo van: ‘oooooh, zo perfect wil ik het ook wel. Zucht.’ Kan ook aan mij liggen, maar ik heb dit bijna altijd bij zo’n einde. Dat je gewoon jaloers wordt. Haha :P

Omdat ik gister zin had in een portie lekkere muziek en een leuk verhaal zette ik de film weer op. Hij was nog steeds zo leuk als ik me herinnerde en ik kan deze film zo weer drie keer kijken. Al is het alleen al om de optredens in The Burlesque Lounge. Heerlijke film om met je vriendinnen te kijken!

Klik hier voor de trailer!

Hebben jullie nog film aanraders? Ik sta overal voor open!

DELEN: